Sumber: QUOTES4all

Iklan berbayar

13 Mei 2008

Apabila Mahathir Berkata

Memandang yang pihak pembangkang juga menyokong Dato Seri Abdullah, jika saya tidak mengkritik, tidak ada sesiapa yang akan berbuat demikian. Dan tanpa kritikan, Kerajaan dan Dato Seri Abdullah sudah tentu akan menyimpang.
~ Dr. Mahathir Mohamad (7 Mei 2008)

Mungkin saya patut sebut yang saya tidaklah bernasib baik seperti mereka kerana saya tidak mendapat pencen semasa mencapai umur 55 tahun. Sebaliknya, hanya menerima pencen setelah bersara pada tahun 2003 pada umur 78 tahun.
~ Dr. Mahathir Mohamad (9 Mei 2008)

Saya akan anggap diri saya sebagai pengkhianat bangsa jika saya biarkan ini berlaku. Dan mereka yang terus menerus mengampu Dato Seri Abdullah akan menjadi pengkhianat negara, bangsa dan orang Melayu serta agama mereka juga.
~ Dr. Mahathir Mohamad (12 Mei 2008)


Inilah hasilnya apabila pemimpin dan ahli UMNO sudah lupa akan tanggungjawab mereka terhadap parti, terhadap bangsa, agama dan tanahair, tetapi sebaliknya menjadi tamak untuk mengisi temolok diri sendiri sahaja.
~ Dr. Mahathir Mohamad (13 Mei 2008)



Ini adalah keratan-keratan ayat dari blog http://www.chedet.com. Secara peribadinya, saya kagum dengan Tun Dr. Mahathir yang masih lagi memainkan peranan penting kepada kerajaan. Melalui penulisan beliau, saya dapat melihat keikhlasan beliau untuk memajukan negara Malaysia secara amnya.



Walaubagaimanapun, penulisan beliau juga boleh mengakibatkan pemimpin tertinggi dalam kerajaan bertelagah. Kita sebagai rakyat biasapun boleh kehilangan kepercayaan terhadap pemimpin kita disebabkan 'dasar dunia terbuka' seperti yang berlaku sekarang ini. Mungkin inilah Penangan Blog, yang dimaksudkan oleh Keman Sagok.

0 komen: