Sumber: QUOTES4all

Iklan berbayar

13 Jun 2008

Terbesar di Malaysia Timur

Sebaik sahaja tiba di Imperial International Hotel pada pukul 9:00 pagi, saya dan beberapa orang rakan bergegas ke Mahkamah Tinggi Kota Kinabalu. Tiada sesiapa yang menghadiri pendakwaan pada hari ini melainkan cuma menaiki City Bus untuk ke 1 Borneo.

Tambang RM1.00 untuk perjalanan sejauh 8 kilometer dikira berbaloi dengan keselesaan bas yang lengkap dengan pendingin hawa. Setibanya di 1 Borneo, kami terus meluru masuk bersama ratusan pengunjung yang agaknya baru berkunjung kali pertama (sama seperti kami).

Selepas 2 jam berlegar-legar di dalam bangunan 1 Borneo, kami berpuas hati dan kembali semula ke Warisan Square menggunakan perkhidmatan bas ulang alik 1 Borneo (shuttle bus). Menurut pemandu bas 1 Borneo, pusat membeli-belah ini telah dibuka kepada orang ramai sejak seminggu yang lepas.

Bagi saya, senibina moden 1 Borneo ini seharusnya turut dihiasi dengan hiasan dalaman berunsurkan kebudayaan di Borneo supaya ianya mempunyai identiti tersendiri berbanding meniru keseluruhan konsep dari luar negara.

0 komen: