Sumber: QUOTES4all

Iklan berbayar

20 April 2008

Keman Sagok Berpindah

Hari ini, saya melawat blog Keman Sagok.
Semalam, tuan punya blog ni hantar SMS "Saya telah berpindah". Ingatkan pindah rumah atau pindah tempat kerja. Rupanya berpindah alamat blog sahaja.

Bercerita mengenai topik berpindah. Sesetengah orang berkata 'apabila saya berpindah, saya akan berubah'. Jika benar begitu maka berpindahlah dan berubahlah untuk menjadi lebih baik.



Ada rakan sekerja saya yang tidak dapat menumpukan pekerjaannya dengan lebih baik lalu mengambil keputusan untuk berpindah dengan harapan akan menjadi lebih baik. Saya bersetuju dengan cadangannya untuk berpindah tetapi pertama sekali yang perlu berpindah adalah minda kita.

Jika selama ini kita beranggapan bahawa keadaan kita sentiasa malang kerana berada di tempat sekarang, apa kata ubahlah (pindahkanlah) pemikiran kita bahawa kita sentiasa bernasib baik di tempat sekarang.

Apapun, tahniah juga kepada rakan-rakan yang telah berpindah, tidak kira berpindah pejabat, rumah lama ke rumah baru mahupun berpindah nasib buruk ke nasib yang lebih baik.


0 komen: