Sumber: QUOTES4all

Iklan berbayar

21 April 2008

Kereta Sudah Dibaiki

Saya membayar RM200.00 kepada Ah Chin tetapi saya tidak tahu apa yang saya bayar. Kemudian pada petangnya Ah Chin menghantar kereta saya yang telah dibaikinya. Anehnya kereta yang dia hantar itu ialah van sedangkan kereta yang saya hantar ke bengkelnya adalah motokar.

Saya bertanya kepada Ah Chin tentang upah pembaikan kereta tersebut. "RM451.00" kata Ah Chin.

Pagi tadi, saya telahpun memberitahu Ah Chin bahawa saya cuma mempunyai RM200.00 selepas saya memberinya RM200.00 untuk bayaran yang tidak diketahui. Oleh itu Ah Chin telah maklum bahawa saya tidak akan membayar penuh RM451.00. Saya membayar RM100.00 kepada Ah Chin dan berjanji membayar bakinya selepas menerima gaji pada 25 April 2008 ini.



Agak luarbiasa kerana saya terlewat bangun iaitu pada jam 7:00 pagi. Biasanya bangun jam 6:30 pagi. Saya kemudiannya ke bilik air untuk mandi menggunakan CNI Royal Jelly (RJ) Shower Cream dan memberus gigi menggunakan berus gigi Zowin yang diletakkan dengan ubat gigi WINZ Fluoride.

Selepas mandi, saya bersarapan dengan roti sandwich yang diletakkan CNI Royal Honey Plus dan minum kopi Tongkat Ali Ginseng CNI. Selepas bersarapan, saya pergi ke tempat kerja dengan berjalan kaki selama 5 minit.

Ah Chin menghantar kereta rupanya hanya mimpi kerana kenyataannya, kereta masih lagi di bengkel.



1 komen:

Amrie Abdullah berkata...

Luar biasa...bisa membuat orang 'tersenyum' sendiri..hahaha